Dzięki Tail Spend Management konsolidujemy zakupy dostawców niestrategicznych, zmniejszając ich liczbę oraz standaryzujemy warunki i procedury zakupowe.
Czy efektywnie wykorzystujesz swój dział zakupów?
Dział zakupów jest strategicznym elementem podnoszącym ogólną konkurencyjność firmy. Wykorzystując efektywnie jego zasoby zwiększysz konkurencyjność firmy, poprawisz wyniki finansowe oraz zmniejszasz presję na dział handlowy.
„Gdybyśmy nie mieli Solar, potrzebowalibyśmy przynajmniej jednego dodatkowego etatowego pracownika do obsługi zakupów, a to byłoby o wiele bardziej skomplikowane i prawdopodobnie również mniej niezawodne."
ANDERS LIEBST, KIEROWNIK ZAKUPÓW GRUPOWYCH, NILPETER”
UWOLNIŁY ŚREDNIO
12%
Kapitału obrotowego
Podejście TCO uwolniło kapitał, który w innym przypadku byłby zablokowany w magazynach klientów.
OBCIĘŁY ŚREDNIO
15%
Wydatki
Lepsza kontrola zużycia materiałów ogranicza niepotrzebne wydatki
PODNIOSŁY DO
97%
Bezpieczeństwo i terminowość dostaw
Przejrzyste warunki współpracy i gwarancja dostępności zapewniają dostawy produktów wtedy, gdy ich potrzebujesz
ZMNIEJSZYŁY ŚREDNIO O
30%
Koszt Administracji
Skróć czas poświęcony na zamawianie, fakturowanie i obsługę zakupów.
Dynamiczne magazynowanie oszczędza czas
Solar i SCA Ortviken wspólnie ustaliły zakres asortymentowy oraz poziomy min/max. Gdy system sygnalizuje potrzebę uzupełnienia stanów, zamówienie zostaje automatycznie umieszczone w systemie i wyeksportowane do dostawcy. Towary docierają do magazynu i umieszczone w odpowiednim miejscu.
Kto jest ekspertem od kosztów w twojej firmie?
Aby mieć kontrolę nad każdym aspektem kosztów działania Twojej firmy, trzeba mieć kogoś, kto ma szeroki ogląd na wszystkie procesy i związane z nimi koszty.
Konsolidacja dostawców ułatwia życie
Współpraca z wieloma różnymi dostawcami może być zarówno kosztowna jak i niewymierna. Duński producent maszyn drukarskich Nilpeter doskonale o tym wie. Poprzez konsolidację dużej części swoich zakupów z jednym partnerem od zaopatrzenia obniżył koszty obsługi i uwolnił znaczne zasoby.
SCADA International A/S wzmacnia konkurencyjność dzięki KITBOX
SCADA International A/S zwiększa efektywność zakupów, produkcji i księgowości dzięki usłudze Solar's Kitbox. Zyski są tak duże, że firma jest w stanie odłożyć na później zatrudnienie dodatkowych pracowników, wyjaśnia dyrektor operacyjny Jens Vanting Bagger.
Czym jest Total Cost Ownership? To całkowita suma wszystkich kosztów związanych z pozyskaniem, instalowaniem, eksploatacją, serwisowaniem, a także utylizacją aktywów w firmie w pewnym zadanym okresie czasu. Total Cost of Ownership (TCO) powinien uwzględniać zarówno koszty bezpośrednie, jak i pośrednie - czyli np. koszty, jakie ponosi przedsiębiorstwo w wyniku przestojów. Działanie oparte na TCO pozwala nie tylko na ocenę aktualnych wydatków firmy, ale także na prognozowanie kosztów, jakie klient będzie musiał ponieść w przyszłości oraz zwrócenie uwagi na obszary wymagające natychmiastowych aktywności korygujących. Czy wiesz, że istnieje wiele rozwiązań, których wdrożenie jest proste i nie absorbuje dużo czasu, a które potrafią znacząco zmniejszyć wydatki? Wiele firm nie jest świadomych możliwości prostej redukcji kosztów, a także narzędzi do diagnozowania aktualnej sytuacji finansowej. W Solar Polska mamy narzędzia i rozwiązanie - program oszczędnościowy TCO. To program, w ramach którego na bazie indywidualnej sytuacji kosztowej klienta oraz zdobytemu doświadczeniu w innych z sukcesem realizowanych projektach, wspólnie z klientem opracowujemy strategię oszczędnościową. Pomożemy Ci zmniejszyć koszty związane z dostawami, magazynowaniem i kosztami produktów, a także obsługą zamówień. Skontaktuj się z nami by poznać szczegóły!
Jak już wspomnieliśmy TCO, czyli Total Cost Owership to całkowity koszt, jaki ponosi przedsiębiorstwo w danym okresie czasu. Można porównać to do góry lodowej – to co znajduje się ponad powierzchnią wody, to cena zakupu, na której skupia się większość osób. Jednak mówiąc o optymalizacji kosztów w firmie, nie można nie wspomnieć o wielu innych kosztach, które często nie są dostrzegane, a ich optymalizacja może zaowocować ograniczeniem kosztów. Wprowadzając optymalizację kosztów w firmie, możesz zminimalizować w swojej firmie wydatki związane z logistyką, administracją, magazynowaniem, czy serwisowaniem (zapoznaj się z naszym programem regeneracji części maszyn).
Warto zaznaczyć, że zanim przystąpimy do optymalizacji kosztów w Twoim przedsiębiorstwie, wykonujemy audyt. Szczegółowa analiza sytuacji firmy, a także oczekiwań i możliwości Klienta pozwala nam stworzyć strategię idealnie dopasowaną do Twojej firmy. Ile zaoszczędzisz dzięki programowi TCO? Optymalizacja kosztów w firmie jest kwestią indywidualną i składa się na nią wiele czynników – nasz specjalista TCO przedstawi Ci szacunkowy plan ograniczenia wydatków. Wypełnij formularz kontaktowy, napisz lub zadzwoń do nas i przekonaj się, że optymalizacja kosztów w firmie nie musi być skomplikowana!
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, wypełnij formularz kontaktowy. Nasz handlowiec skontaktuje się z Tobą w celu umówienia spotkania.